måndag 28 april 2014

Nästan nästan vuxen

I natt, kl 00:52, fyller min förstfödde 17 år. Tiden går i ett rasande tempo och tanken på att han om 366 dagar är myndig känns svindlande! Så mycket som kommer att förändras rent praktiskt när jag inte är den som skriver på papper åt honom längre. Då får han ju även själv bestämma om jag ska få ta del av sjukvårdsbesök, skolinformation osv.

När jag fyllde 18 år bodde jag redan i egen lägenhet så det steget blev inte lika tydligt för mig. Det känns dock som om det vi kommer att gå igenom nästa år blir omvälvande.

Tänk om jag hade varit lika klok som min son när jag var 17 år! Man kan inte förändra det som varit men det som ligger framför en. Jag hoppas att jag bidragit en del till att min son är en sådan fin och bra person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar