lördag 26 april 2014

Herregud

Befinner mig i skrivande stund i en hotellsäng i Stockholm. Kom hit igår, tog en sväng förbi brorsan, åt middag hos en god vän och tog ett glas vin med kollegorna från föreningen igår kväll.

Hela dagen idag har vi suttit i möten och föreläsningar, och det har varit minst sagt intensivt. Otroligt intressant, men intensivt.

När jag ringde hem i morse fick jag höra att båda tjejerna verkade krassliga. Det känns ju inte så kul när man är långt hemifrån... Vid lunch hade de kvicknat till, men på eftermiddagen kollapsade maken i yrsel och kraftlöshet. Som tur var hade han våra vänner med sig och en annan som körde bilen. När han inte var bättre efter flera timmar tog grannen beslutet att våra tjejer skulle sova där.

Jag pratade nyss med maken och han mådde allt annat än bra. Jag kommer nog försöka ta ett tidigare tåg hem imorgon, just nu behövs jag mer där hemma!

Det sista vi gjorde idag innan middagen var att se en del av en pjäs. Otroligt bra och välgjord och jag ska försöka få den till stan!

Tanterna sitter kvar i baren och dricker vin, men jag gick upp till rummet tidigt. Nu behöver jag vila ordentligt inför imorgon.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar