lördag 12 april 2014

Bryter vi trenden?

Nästan alltid lever vi i ovisshet här hemma. Det är bland det värsta jag vet! Vi vet sällan när maken ska ut på jobb, hur länge han blir borta och hur mycket pengar som kommer in på kontot varje månad. Mitt liv blir väldigt begränsat pga detta då jag inte kan planera in saker när maken är borta pga brist på barnvakt, och jag kan inte passa på att planera in saker när maken är hemma eftersom vi aldrig vet när han kommer att vara hemma. Resten av familjen får liksom anpassa sig till makens jobb, något jag och maken dock bestämt ihop. Bara för att det är ett gemensamt beslut gör det det inte enkelt.

Nu har vi i alla fall fått reda på att maken fick den befordran vi som familj gjort vissa uppoffringar för att han skulle få! Lite strul med lönen är det än, men befordran är klar. Det ser också ut som om han får gå över till den andra avdelningen där han trivs bättre, och vi hoppas att det ska leda till ett fast schema. Allt detta är positivt!

Idag var också snickaren här och tittade på vad som är kvar att göras på vårt lilla projekt. Det kommer att bli toppenbra! De tror att det ska stå klart i början på nästa vecka. Som tack för hjälpen med rekommendationer (där jag bara sagt sanningen) ska de dessutom göra ett gratisjobb till oss som vi pratat om. Toppen!

Imorgon är en dag som hela familjen längtat till. Jag vill inte berätta än exakt vad det handlar om, men vi får besök kl 11 imorgon och efter det besöket kanske en del förändrad för oss här hemma. Till det bättre så klart! Jag berättar mer efter mötet imorgon!

Kan det vara så att trenden börjar brytas? Börjar vi få grepp om tillvaron nu äntligen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar