söndag 27 april 2014

Helt ärligt?!

Konferensen startade kl 9 i morse. Det var intensiva timmar fram till lunch, och sedan begav vi oss in till stan för att ta tåget hem. Jag var trött och sliten när jag klev på tåget, och tåget var varmt och det var dålig luft. Efter en timme var jag alldeles blöt av svett och började känna mig lite yr och illamående. Tanken på att kliva av tåget och in i min egen bil höll mig dock uppe 2 timmar till. När jag äntligen klev av tåget mådde jag allt annat än bra och ville bara komma hem och vila och dricka vatten. Jag hittade vår bil och hoppade in, då startade inte bilen... Den var helt död!

Där någonstans fick jag nog! Jag tog min väska och barnen, hoppade ut ur bilen och in i en taxi som stod strax bakom vår bil. Maken den stackaren blev kvar med bilen, och när inte min morbror kunde hjälpa till fick han ringa samma grannar som tog barnen i natt. De kom direkt! Kan ni fatta vilken tur vi har och har grannar som dem?!

Väl hemma gick jag rakt ut på baksidan och satte mig. Jag satt där vid skogskanten och lyssnade på fåglarna och bara njöt av att andas ren luft. Efter en timme mådde jag lite bättre.

Nu tar jag ett glas vin och äter chips, det är jag värd!

När man är i Sthlm är det ju inte ovanligt att se kända människor. På tunnelbanan idag satt en kvinna bredvid oss som jag verkligen respekterar:

Alfons Åbergs egen mamma! En fantastisk kvinna!

Den härliga upplevelsen låter jag avrunda min Stockholmshelg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar