tisdag 24 december 2013

Den stora dagen

Äntligen var dagen här! Den startade med klappjakt för tjejerna:

Här låg jag och maken och lagade oss hela förmiddagen. Hur ofta kan man göra det på jul?!

Tittade på sista avsnittet av julkalendern:

Brunch, pepparkaksvåfflor med lingongrädde:

Jag:

Goa dottern:

Vi tjejer:

Sonens klappjakt gick ut på att han fick lista ut ledtrådar om var den fanns i form av dåliga rim. Nyvaken som han var kl 14 var han inte jätteglad, men jag och maken var det! Dock blev han jätteglad över presenten, en kaffekapselmaskin.

Tjejerna kollar Kalle och jag och maken lagade mat:

Bara det som vi vill ha att äta, inget annat:

Mys...

...och lek.

Och så kom äntligen vår Blocket-hyrda tomte:

Det blev lite missförstånd med säcken, men annars gick allt bra.

Katterna älskade honom! Han var dock lite rädd för honom eftersom han blivit biten av en hund tidigare under dagen.

Sonen öppnar paket:

En av presenterna:

Nu är jag supernöjd men väldigt trött, skriver mer om presenterna imorgon.

 

2 kommentarer:

  1. Vilken skön och avslappnad julafton ni verkar ha haft. Sov så gott <3

    SvaraRadera
  2. Ja den var helt perfekt! Ingen stress och bara det bästa av julen. :-) hoppas att ni också hade det bra! Kram

    SvaraRadera