måndag 12 augusti 2013

Framsteg och hemliga projekt

Kroppen har varit lite snällare mot mig idag och då blir jag också genast piggare.

Vi var på stan och köpte skolväska till lillan idag, resten inför skolstart köper hon och jag i Sthlm i början på nästa vecka. Ska bli så mysigt att komma iväg med bara henne! Men innan dess är det mycket som ska hända. Imorgon åker jag bort ett dygn för att jobba på ett nytt hemligt projekt som jag länge funderat på att ta tag i. Till en början är det mest för min egen skull, men jag lämnar möjligheten att göra mer av det senare öppen. Projektet är dock stort och kan ev ta år att slutföra och mycket hinner ju hända på den tiden.

På onsdag åker maken på kurs några dagar och på fredag är det kräftskiva med goda vänner. På lördag ska vi grilla med grannarna och på söndag morgon åker jag och lillan till Sthlm. Vi kommer hem igen på tisdag eftermiddag och på onsdag är det skolstart och maken åker på jobb. Ingen rast ingen ro! Skämt å sido så ser jag fram emot allt väldigt mycket och tror att detta kommer att ladda mig med den positiva energin jag behöver inför hösten. Ja när vi pratar om hösten så kan jag meddela att sonen ändrat sitt gymnasieval. Det är dock inte klart var han kommer in så det blir spännande att se vilken skola och utbildning han börjar nästa vecka.

Ikväll hade jag höstkänslor, och jag älskar höst! Tände massa ljus och tog ett glas rött, vilket jag inte gjort sedan typ april.

Nu sängen så jag har massor av energi för mitt projekt imorgon!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar