onsdag 21 augusti 2013

Första skoldagen

Vi är hemma igen och första skoldagen är avklarad. Det var särskilt en tjej som var pirrig i morse, för lillan var det ju den allra första skoldagen.

Om ni undrar varför lillan alltid blundar på kort är det för att hon tycker att det är jättejobbigt att titta mot kameran. Att ta skolkort är det värsta hon vet och jag funderar på att låta henne slippa helt i år.

Titta här, två skoltjejer från vår familj!

Sedan var jag och handlade lite. Äter galet mycket frukt och grönt sedan en tid tillbaka, mår så himla bra av det!

Äntligen slog jag till och köpte den här boken som jag varit sugen på länge:

Och så behövde jag så klart en (fantastiskt dyr) juicemaskin som separerar juice och fruktkött. Kan knappt bärga mig tills den kommer (med expressleverans).

Lillans första skoldag gick bra, men resulterade, inte helt otippat, i huvudvärk när hon kom hem. Vi känner igen det och är inte oroliga utan kör på och hoppas att det blir bättre under terminen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar