onsdag 25 april 2012

Ännu mera bra saker

Igår (på min födelsedag) fick jag kanske den bästa presenten i en ovanlig form. Jag var på möte med sonens rektor, lärare och andra personer som ska kunna hjälpa till att få det att flyta på smidigare i hans skolgång. Vi hade ett långt möte där alla var uppriktigt intresserade av att ändra på saker för att det ska bli bättre och det kändes som om jag svävade på moln när jag gick därifrån.
Trots att det är kämpigt för honom i skolan har han redan höjt två betyg den här terminen, jag är stolt så att jag spricker!!! Efter mötet vi hade igår kan det bara bli ännu bättre och jag ser mycket positivt på framtiden!

Varje gång man når fram till någon som arbetar runt ens barn så avlastar det oss i hemmet, samtidigt som det leder barnet framåt. Och varje gång jag känner att någon annan kan ta över och hjälpa mina barn när jag inte är med kan jag lägga den energin på något annat som också för oss framåt.
Dagis känner jag att jag alltid har haft en bra och nära kontakt med och sonens skola är så underbara att jag inte finner ord! Vilken oerhörd tur vi har haft!!! Jag har mailat rektorn flera gånger och berättat hur mycket hans personal gör för min son och hur tacksam jag är, det är så viktigt att även ledningen får veta det!

Idag har jag haft utvecklingssamtal för sonen i hans skola och nu ska jag ta tag i allt pappersarbet jag kommit efter med de sista dagarna. Om ni bara visste hur mycket det är! Att driva Hemma AB kräver både tid och tålamod kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar