torsdag 12 augusti 2010

Är så arg!!!

Min 13-åring kan verkligen reta upp mig!
Han undrar argt var "alla" pengar går som jag får för honom (barnbidrag och underhåll). Enligt honom själv kostar han inget här hemma och borde alltså få de pengarna att köpa kläder för!
När jag förklarar att pengarna bla gick till resan vi nyss var på undrar han varför han betalar för alla andra i familjen.
Inte ens när jag listar alla saker vi betalar för honom varje månad inser han utan då tycker han att han borde få pengarna och skaffa en egen lägenhet.

Jag är på väg att få ett riktigt utbrott på honom.

2 kommentarer:

  1. Hahaa.. förstår att du blir irriterad, egentligen skulle du ge han pengarna en månad på prov.. han får BO gratis hos er, men betala allt annat själv.. tom maten. Förstår att det inte funkar att göra så,för att få upp ögonen o se vad bara maten kostar. Vilken chock han skulle ha framför sej :) Kramelikram kusin vitamin.. Jessica

    SvaraRadera
  2. Haha...uff ja. Man vet vad man har att vänta (i form av diskussioner). Men jag minns också att det under vår egen uppväxt fanns folk i vår bekantskapskrets som förde samma resonemang gentemot SINA föräldrar hehe... ;D

    SvaraRadera