torsdag 20 mars 2014

Igång igen...

Nu var det ett tag sedan, men nu har jag sedan ett tag tillbaka varit tvungen att ta till hårdhandskarna mot skolorna igen. Så jäkla trist att man ska behöva bråka om allt, men man får inget gratis.

Det värsta är nog hur stor okunskapen är hos lärare och rektorer. Jag blir mörkrädd när jag ser att de inte känner till saker de måste känna till väl för att kunna ge mina barn den hjälp de har laglig rätt att få.

Nu är jag alltså tillbaka till att plöja igenom skollagen och skicka dokument till skolorna så att de åtminstone får chansen att lära sig det de redan borde ha känt till.

Nu har jag också satt ännu kunnigare människor på uppdraget att få fram rättigheter i text. Väntar spänt på e-mail och telefonsamtal.

Eftersom jag suttit och pluggat 8 timmar idag och jobbat med detta resten av tiden är jag galet trött. Hoppas att morgondagen bjuder på positiva nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar