torsdag 6 mars 2014

Helgen närmar sig äntligen!

Veckan har känts lång. Mycket trista måsten och ganska lite kul. Imorgon är den dock äntligen här, helgen!

Igår hade jag en riktigt skitdag, rent kroppsligt. Om jag har gjort något kroppsligt som tärt på kroppen får jag efter ett par dagar som inflammation i musklerna och tröttheten vet inga gränser. Igår kom ridningen ikapp min kropp och jag blev sängliggande mest hela dagen. Oerhört frustrerande när jag hade planerat annat, men om jag inte lyssnar på kroppen blir jag sjuk i flera dagar. Idag har jag mått bättre och till och med orkat ta en promenad på drygt 4 km, något jag inte trodde igår.

När jag vaknade i morse hade tydligen maken, dottern och SONEN varit vakna ett par timmar. Sonen råkade ställa tillbaka dygnet lite väl bra efter lovet, så nu har han samma sovtider som när han gick på dagis. Maken kom in med kaffe på sängen till mig, och tanken var att jag skulle ta det lugnt en timme innan jag gick upp så att värktabletterna skulle på verka. Så blev inte fallet. Dessa två härjade så i sängen att jag till slut flydde ut i vardagsrummet för att plugga:

Svårt att förstå hur dessa kan gå igång på morgnarna när man ser dem sova:

Men jag lovar, det går vilt till!

Imorgon ska vi på glasscafe efter att tjejerna har slutat skolan. Sedan är det fredagsmys med god mat. På lördag ska tjejerna rida och på kvällen kommer goda vänner med deras barn över på middag. Vi ska laga libanesiskt och jag ser mycket fram emot kvällen. Även om vi ska skiljas åt innan melodifestivalen så känns det viktigt att ses nu, mycket har hänt sedan sist.

På söndag ska jag rida med ena dottern i familjen som kommer över på lördag. Sedan har jag webtenta på kvällen. Hoppas att jag klarar den så att jag kan lägga detta kapitlet bakom mig.

Nu sömn!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar