tisdag 23 september 2014

Väldigt växlande väder

I helgen tog jag kvällspromenad med hunden i shorts och linne. Nyss när jag var ute med hunden var det 3 grader! Hjälp vad det svänger fort!

I helgen var det ridning för dottern och så följde en kompis från stallet med hem och sov kvar. Dottern har just nu lite problem med en kompis i skolan som inte är så snäll mot henne så jag försöker uppmuntra henne att leka med andra, som behandlar henne bra.

Till och med lillan fick vara med, och alla tre hade roligt och mysigt tillsammans. Skönt även för ett mammahjärta när man vet hur ledsen dottern har varit.

Idag har jag börjat med ett nytt uppdrag. Tre dagar i veckan ska jag rasta en hund i området på lunchen.

 

En söt och go tik.

Hundarna skötte sig exemplariskt!

Inte helt lätt att fota när man rastar två hundar!

Idag var det stallet igen. Vindarna var iskalla, men solen sken i alla fall.

Jag gosade med de stora snyggingarna:

Dottern red en sväng med en av de äldre tjejerna.

Då passade jag på att plocka sommarblomster:

Till middag lagade jag en av mina favoriter, gulaschsoppa:

Idag har jag också hunnit plugga, köra barn fram och tillbaka, torkat massa frukt, varit hos sjukgymnasten och pratat lite snabbt med kompisar. Det gäller att hålla igång!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar