torsdag 4 september 2014

En riktig hjälte

En vän till mig råkade nyligen ut för något fruktansvärt. Något som förändrade henne för alltid och gjorde henne beroende av andra i mycket stor omfattning. Jag har träffat henne två gånger den här veckan och kan inte låta bli att slås av hennes kämparglöd och livsglädje. Få i hennes situation skulle orka hålla humöret uppe som hon gör och orka gå vidare med blicken klar.

I måndags sågs vi för första gången på flera år. Så fort jag fick veta vad som hänt hörde jag av mig och stämde träff med henne. Jag hade nog förväntat mig något annat av mötet än det som blev, för jag gick därifrån inspirerad och glad. Redan samma eftermiddag hörde jag av mig igen till henne och frågade om hon ville ses även idag och det ville hon gärna.

Av respekt för henne vill jag inte gå in på detaljer kring detta, men jag vill ändå förmedla att mitt ibland oss lever riktiga hjältar! Människor som har något extra och som starkt inspirerar oss andra.

Idag när vi skulle ses gjorde jag färskpressad juice på apelsin, äpple, morot och ingefära och tog med mig.

Ville bara dela med er att jag är så glad att jag får vara en del av min väns liv.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar