söndag 31 augusti 2014

Sockerfri härlig helg

Vi bestämde redan i Spanien att den här helgen skulle bli sockerfri hemma hos oss. Skönt att rensa våra kroppar från det giftet efter ett alldeles för stort intag under sommaren. Ingen har gnällt eller klagat, och vi har ätit gott ändå.

I lördags packade vi lunch och gav oss ut i blåbärsskogen:

Sedan tog vi oss till en grillplats där vi grillade korv.

Hunden hade sin egen ryggsäck som han bar fika i:

Nu är det som bäst i skogen tycker jag. Fortfarande varmt, men klar luft och vackra färger på löven.

Idag var det jippo på en ridskola utanför stan. Där passade vi på att testa deras ponnyer.

Lillan fick åka häst och vagn 2 gånger och hon fastnade verkligen för det. Man kanske borde kolla upp ponnytrav för henne?!

På eftermiddagen körde vi maken till tåget, han ska ut på jobb igen. Sedan åkte jag och lillan till IKEA och fördrev lite tid. Den ungen är så mysig att ha med sig!

Samma goa lilla barn följde med mig ut med hunden efter middagen och just dessa små stunder uppskattar jag oerhört mycket. Bara det där att ta sig tid att lyssna på hennes små funderingar och tankar kring allt. Jag vill stanna tiden och ha henne så här för alltid!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar