måndag 18 augusti 2014

Så lycklig att jag slår knut på mig själv

Äntligen är vi här! Vi har alla längtat tillbaka ett helt år, och för första gången någonsin har vi åkt tillbaka till samma ställe två år på raken. När vi kom fram till staden bara bubblade det av glädje och kärlek i oss alla, en fantastisk känsla!

Lägenheten vi hyr är av det dyrare slaget, helt nyrenoverad, i en lite annorlunda stil. Inget jag skulle välja hemma, men lite kul!

Vi körde lite fel på vägen hit och hamnade på något mindre vägar än vi är vana vid:

Mäktig natur på vägen:

När vi kom till lägenheten rusade barnen ut på balkongen och skrek högt av glädje över utsikten:

Som sagt, lite annorlunda stil:

Barnens sovrum, de har också eget badrum:

Vårt sovrum, badrummet har dock ingen dörr och jag har inte bestämt mig för om jag gillar det eller inte:

Efter att ha inhandlat lite förnödenheter tog vi ett första dopp i havet. Den här tiden på året är det ljummet i vattnet. Till vår stora förtjusning var det röd flagg och jättevågor! Vi hann med att ta några stora vågor i bodysurfing innan livvakterna sa åt oss att man inte fick använda boogie boards när det är röd flagg. Längtar till att kasta mig ut i vågorna igen!

Välkomst-cavan på balkongen:

Det blev sen middag, klockan var runt 22 när vi tog oss ut. Valde restaurangen i samma byggnad som lägenheten vilket var en fullträff! Ingen på restaurangen kunde engelska och menyerna var på spanska. När de lyckades hitta en meny på engelska kunde vi ändå inte beställa genom den eftersom de själva inte förstod den, älskar sådant här! Hade vi åkt söder ut från flygplatsen hade menyern varit på svenska och hur kul är det?! Maten var fantastisk och jag och maken bara tittade på varandra och skrattade, fann inte ens ord för hur gott det var. Bläckfisk, räkor och annat mumsigt var en del av tapasen vi beställde.

Lillan somnade så fort vi kom tillbaka till lägenheten. Vi andra satt en stund på balkongen och lyssnade på vågorna, men det dröjde inte länge förrän vi också somnade gott.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar