söndag 9 februari 2014

En så trevlig kväll

Det händer oerhört sällan att jag och maken har barnvakt och kan göra något ihop, men igår hände det. Först åkte vi hem till en kompis vars man jobbar på båt och är borta långa perioder precis som maken. Tyvärr var han inte hemma, men vi tre spelade TP och hade det trevligt:

Närmare midnatt tog vi en taxi in till stan och mötte upp några kompisar för ett par öl. Mycket mycket trevligt och jag träffade en tjej som jag är övertygad om att jag kommer hålla kontakten med. Vi träffades för första gången men hade så oerhört mycket gemensamt! Dessutom bor hon och hennes man jättenära oss! Vad är oddsen liksom?!

Idag har vi bestämt att det ska bli vila. Det var mycket både fredag och lördag och både vi och barnen behöver en vilodag för att orka med nästa vecka. Vi missade några avsnitt av favoritprogrammet "Ponny-akuten" när vi var på semester så det ska vi titta ikapp på, annars blir det nog ingenting.

Eventuellt åker maken på jobb i natt och veckan är full av möten och annat. Jag misstänker också att nya uppgifter i kursen kommer att komma upp. Bara att hålla i hatten och köra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar