tisdag 21 januari 2014

En heldag med barnen i skolan

Idag var jag med tjejerna i skolan hela dagen. Jag var med lillans klass till lunch och dotterns efter lunch. Mycket roligt och givande, och spännande att se hur en dag för dem i skolan ser ut.

Sista timmen var jag med dotterns klass och då utspelas detta:

Läraren: "Minns ni filmen om barn från fattiga länder vi såg förra veckan?"

Pojke i klassen: "Var det den som hette "Kött på benen"?"

Läraren: "Nej..."

 

Fick verkligen hålla mig för skratt!

På eftermiddagen hade jag hela huset fullt av barn, och när de gått hem lagade jag mat och matlådor till sonen. Sedan har jag städat, fixat med saker för mina kurser och andra måsten.

Dagens överraskning var att det kom ett stort paket från makens syster i Kanada. Det var mycket uppskattade julklappar till hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar