torsdag 9 juli 2009

Marknadsföring

Jag sitter här och funderar lite på hur folk sköter marknadsföringen till sina företag. Är folk snåla och hittar på själva eller lägger de ner pengar på att anlita folk som faktiskt kan marknadsföring?!
Ibland kan man undra.

Här i stan finns det ett företag som säljer badrums-inredning och de har döpt sitt företag till "fyndiga" "Bad concept". Eftersom de har valt den engelska stavningen av koncept blir det ju så att man uttalar hela namnet på engelska vilket alltså blir "Dåligt Koncept". För mig tyder det på okunskap och dålig smak vilket gör att jag inte tar dem på allvar.

När jag lyssnade på radion i bilen idag hörde jag en reklam om något som från början lät intressant, men sedan avslutar de med att säga typ: "gå in på www.griodkrusolpeikfrihnhy.se och läs mer om oss".
Hur ska man kunna komma ihåg en sådan adress??? Varför tänker man inte på det innan man skaffar en web-adress som ingen kommer att komma ihåg?!

Slut gnällt från mig, nu ska jag göra mig i ordning för tjejkvällen ikväll, om mindre än 2 timmar ska jag möta Malinmys och J på stan, Mia hittar själv hem till min mamma där vi ska hålla till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar