måndag 24 november 2014

Nu får det räcka!

Tänkte återberätta vad som hänt sedan sist.

Min förkylning blev ju mycket riktigt en riktig mancold. Hade knappt någon röst på lördag och söndag morgon och var darrig bara av att stå upp. På lördagen fick jag följa med dottern på ett ridkalas i kylan.

I 2 timmar stod jag och huttrade och försökte hitta energin att stå upp. Det var endast ett par plusgrader ute och till och med fikat serverades utomhus. Förutom det var det 4 promenader med hunden, matlagning, köra tjejerna hit och dit och allt annat man måste göra. Inte mycket vila alltså!

Igår fick jag lite mer vila och kände mig faktiskt lite bättre. Jag orkade till och med ta med hunden upp i skogen en sväng och hämta mossa och granris till lite julpyssel:

Hade jag vetat det jag vet idag hade jag kanske sparat på krafterna lite. Igår kväll kl 23 kom dottern in till mig med magont. Sedan kräktes hon varje timme tills det var dags för mig att gå upp med de andra barnen i morse. Som ett brev på posten var min förkylning värre igen, och för att göra det ytterligare lite värre så har det ösregnat och varit iskallt hela dagen. Idag har hostan varit hemsk och jag har även svårt att andas. Hoppas bara att det inte är en lunginflammation på G.

Kl 11 i morse kom sonen hem från skolan med huvudvärk och näsblod och kl 13:30 hämtade jag hem lillan med migrän från skolan.

Orkar inte mer nu! Behöver få vila! Snälla, håll tummarna för att vi andra klarar oss från magsjuka!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar