onsdag 15 september 2010

Nu ordnar det upp sig

Idag fick jag underbart glädjande nyheter från Försäkringskassan. Bättre än jag någonsin vågat drömma om faktiskt.
Mina val jag är på väg att göra i livet verkar vara precis de som det är meningen att jag ska göra eftersom allt bara faller på plats.

De sista två dagarna har jag i mitt huvud börjat planera för små saker att göra bara för min skull. Det är ett oerhört bra tecken eftersom jag länge förträngt sådana tankar pga tidsbrist.

Visst känner jag en del skuld och skam över att inte klara allt jag "borde", men jag försöker att acceptera allt som det är. Det här är mitt och min familjs liv och jag ska göra det som är bäst för oss.
Livet är ju inte det som händer "där framme", utan det som händer hela tiden, just nu!

"Man måste lära sig att acceptera den man är om man inte blev den man skulle"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar